Βοήθεια
Τι ψάχνεις;
Θέμα
Συζήτηση
Συλλογή Υπογραφών
Ψηφοφορία
Ερώτημα προς το Δήμο
Ανακοίνωση
Απόφαση
Όλα
Σε ποιά κατηγορία;
Νέα Γενιά
Περιβάλλον
Ποιότητα Ζωής - Διοικητική Εξυπηρέτηση
Παιδεία - Πολιτισμός - Αθλητισμός
Ανάπτυξη - Δημόσια Έργα - Πολεοδομία
Απασχόληση
Κοινωνική Προστασία - Αλληλεγγύη
Τουρισμός
Απόδημοι
ΑΜΕΑ
Όλες
Σε ποιά περιοχή;
Αλωνάκια
Ανθότοπος - Κηπάρι
Άργιλος
Βατερό
Εξοχή
Καλαμιά
Καρυδίτσα
Κοζάνη
Κοίλα-Νέα Καρδιά-Μελίσσια
Λευκοπηγή
Λυγερή
Μεταμόρφωση
Νέα Νικόπολη
Ξηρολίμνη
Οινόη
Πετρανά
Πρωτοχώρι
Πτελέα
Σκήτη-Κοκκιναράς
Χαραυγή
Αιανή
Αγία Παρασκευή
Κερασιά
Κτένι
Ρύμνιο
Ροδιανή
Χρώμιο
Λιβερά
Σιδερά
Μαυροδένδρι
Ποντοκώμη
Κρόκος
Αμυγδαλιά
Άνω Κώμη
Κεσαρειά
Κάτω Κώμη
Κοντοβούνι
Μηλιά
Σπάρτο
Άγιος Δημήτριος
Άγιος Χαράλαμπος
Ακρινή
Αυγή
Βοσκοχώρι
Δρέπανο
Καπνοχώρι
Κλείτος
Ρυάκιο
Πολύμυλος
Τετράλοφος
Κοιλάδα
Όλες
Προσδιόρισε ημερομηνία
2017
2016
2015
2014
2013
Όλα τα έτη
Ιανουάριος
Φεβρουάριος
Μάρτιος
Απρίλιος
Μάιος
Ιούνιος
Ιούλιος
Αύγουστος
Σεπτέμβριος
Οκτώβριος
Νοέμβριος
Δεκέμβριος
Όλοι οι μήνες
Δώσε λέξη - κλειδί
 

 Σχετικό Υλικό

 Σχετικά Θέματα Διαλόγου

Δεν υπάρχουν ερωτήματα προς το δήμο. Μπορείτε να θέσετε ένα νέο.
Χρησιμοποιήστε τη web camera σας για να βιντεοσκοπήσετε μέσα από τη σελίδα του Δήμου ένα ερώτημα που θέλετε να θέσετε στη Δημοτική αρχή.
Δεν υπάρχει κάποια ανοιχτή διαδικασία συλλογής υπογραφών. Μπορείτε να υποβάλλετε ένα νέο αίτημα.
Διαβούλευση
«Στρατηγικό Σχέδιο Μάρκετινγκ Δήμου Κοζάνης 2020» Εισαγωγή στο κείμενο διαβούλευσης

Ο Δήμος Κοζάνης θέτει σε Διαβούλευση το «Στρατηγικό Σχέδιο Μάρκετινγκ Δήμου Κοζάνης 2020», το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο προγραμματικής σύμβασης, που υπογράφηκε μεταξύ του Δήμου Κοζάνης και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στις 3/12/2013, στην Κοζάνη.


Το έργο προέκυψε από την ανάγκη επαναπροσδιορισμού της ταυτότητας της πόλης, με βάση τις σύγχρονες τάσεις του μάρκετινγκ/branding πόλεων, ώστε ταυτόχρονα με το ενεργειακό προφίλ της πόλης, να αναδειχθεί η ιστορική-πολιτιστική της κληρονομιά, τα φυσικά και γεωγραφικά της πλεονεκτήματα.


Αντικείμενο και σκοπός του έργου, βάσει σύμβασης, είναι να αποτελέσει ένα στρατηγικό εργαλείο σχεδιασμού, ανάλυσης, αξιολόγησης και υλοποίησης συγκεκριμένων δράσεων και πολιτικών προώθησης, που να συμβάλλουν στη μέγιστη δυνατή υποστήριξη της πόλης της Κοζάνης και στη διαμόρφωση ενός αποτελεσματικού πλαισίου εξωστρέφειας της εικόνας της και της δυναμικής της σε τομείς όπως ο τουρισμός, ο πολιτισμός, η επιχειρηματικότητα, η ενέργεια, τα ειδικά γεγονότα-δράσεις.


Το κείμενο διαβούλευσης αποτελεί ένα πρώτο πλαίσιο βασικών κατευθύνσεων  στη συνολική προσπάθεια που πραγματοποιεί ο Δήμος Κοζάνης, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Τουριστικού Σχεδιασμού, Έρευνας και Πολιτικής (ΕΤΟΥΣΕΠ) του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας Πολεοδομίας & Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΤΜΧΠΠΑ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, για την εκπόνηση του Στρατηγικού Σχεδιασμού Μάρκετινγκ Κοζάνης 2020.  


Κύριος στόχος της διαβούλευσης είναι να εμπλακούν οι φορείς, οι συλλογικότητες, οι κάτοικοι της πόλης αλλά και οποιοσδήποτε έχει το ενδιαφέρον να συμμετάσχει στη συζήτηση για την ανάδειξη των πλεονεκτημάτων και τη βελτίωση των μειονεκτημάτων της Κοζάνης.


Πιο συγκεκριμένα, στη διαδικασία διαβούλευσης οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να σχολιάσουν


Α) τις βασικές κατευθύνσεις που προδιαγράφονται από το σχέδιο μάρκετινγκ


Β) την ταυτότητα της πόλης και τις ομάδες στόχους


Γ) τα εξειδικευμένα πακέτα προώθησης της ταυτότητας και της εικόνας της πόλης στις ομάδες στόχους  


Οι ενδιαφερόμενοι, εφόσον το επιθυμούν, καλούνται να συμβουλευτούν το πρώτο παραδοτέο «Ανάλυση», το δεύτερο παραδοτέο «Διαμόρφωση Σχεδίου Α΄ & Β΄ μέρος», περίληψη της Διαμόρφωσης Σχεδίου καθώς και τα συνοπτικά αποτελέσματα της πρωτογενούς έρευνας, που συνοδεύουν το κείμενο διαβούλευσης.

 

Σημείωση: Για την προσθήκη σχολίων είναι απαραίτητη η εγγραφή σας στη διαδικτυακή πλατφόρμα της Ηλεκτρονικής Κοινότητας του Δήμου.

 

Πληροφορίες

Υπεύθυνη Διαβούλευσης: Χριστοφορίδου Δέσποινα

Τηλ. Επικοινωνίας: 2461350305

Email Επικοινωνίας: diavouleusi@kozanh.gr

 

Τέθηκε 20-01-15 από admin
Κατηγορία/ες :
Τουρισμός ,
Περιβάλλον ,
Ποιότητα Ζωής - Διοικητική Εξυπηρέτηση
  • Παρακαλούμε για τα σχόλιά σας ως προς τα κείμενα, που εμφανίζονται στη στήλη "Σχετικό υλικό" (αρίστερη στήλη σελίδας).
    Συνολική κρίση σχολιαστών:
    0
    • Τοποθέτηση χρήστη: ΚΑΡΑΜΑΡΚΟΣ ΚΩΝ-ΝΟΣΤετάρτη, 21-01-2015 13.26
      ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ - ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ MARKENTING PLAN

      1. Είναι πολύ κρίσιμο να είναι απολύτως σαφές στον σχεδιασμό της τελικής φάσης ότι τα σχέδια δράσης (πακέτα προώθησης) αποτελούν σχέδια προώθησης των γεγονότων που επιλέγει η δημοτική αρχή και το δημοτικό συμβούλιο και όχι τα σχέδια δράσης σχεδιασμού των ίδιων των γεγονότων.
      Παράδειγμα: αν επιλεγεί η διοργάνωση ενός νέου παράλληλου γεγονότος της Αποκριάς και δοθεί ως προοπτική στους μελετητές, αυτοί να προτείνουν τους αποτελεσματικούς τρόπους προώθησης τους που θα βοηθήσει και στον σχεδιασμό και τον τρόπο διοργάνωσης του.
      Υπ’ αυτή την έννοια δεν έχει κανένα νόημα πχ να υπάρχει σχέδιο δράσης με τίτλο Μουσείο Λιγνίτη, αφού τέτοιο Μουσείο δεν υπάρχει, οπότε ποιος ο λόγος να υπάρξει πακέτο προώθησης.
      Εναλλακτικά και για να καλυφθεί ο Δήμος και στις δύο περιπτώσεις, τα πακέτα προώθησης που θα αναπτυχθούν στην επόμενη φάση θα μπορούσαν να είναι χωρισμένα σε δύο τμήματα:
      Στο 1ο τμήμα να περιγράφονται αυτά τα πακέτα που αφορούν σε συγκεκριμένες και υφιστάμενες συνθήκες του Δήμου (όπως καταγράφονται ήδη).
      Στο 2ο πακέτο να περιγράφονται δυνητικά πακέτα προώθησης για γεγονότα που δεν υπάρχουν σήμερα στην ατζέντα και μπορεί να δημιουργηθούν στο μέλλον, εφόσον αποτελέσουν σχέδια δράσης και εξασφαλίσουν και χρηματοδότηση.

      2. Το ίδιο (και ίσως περισσότερο κρίσιμο) είναι το βάθος της περιγραφής και ανάλυσης των πακέτων προώθησης, επομένως είναι απαραίτητο να αναρτηθεί στο πλαίσιο της διαβούλευσης η δομή του template που θα αξιοποιηθεί σχετικά.

      3. Η πολυθεματικότητα και ο μεγάλος αριθμός πακέτων για να ‘καλυφθούν’ όλες οι πλευρές δεν πρέπει να είναι αξίωμα στον τελικό σχεδιασμό.

      4. Αν οι ίδιες οι δράσεις παραμένουν εκ των πραγμάτων τοπικού και επομένως εσωστρεφούς χαρακτήρα, δεν υπάρχει λόγος ειδικής προωθητικής πολιτικής, πχ προωθητικό πακέτο δράσης για τοπικές γιορτές σε δημοτικά διαμερίσματα.

      5. Οι προτάσεις πακέτων οφείλουν να είναι τολμηρές και ταυτόχρονα συγκρατημένα αισιόδοξες και προσαρμοσμένες στην φέρουσα ικανότητα της περιοχής.

      6. Η περιοχή χρειάζεται εκ των πραγμάτων ένα μικρό αριθμό νέων γεγονότων, μεγαλύτερης κλίμακας από τις ήδη υπάρχουσες, που να διαθέτουν όμως συγκρατημένη οραματική διάσταση και κυρίως που να μπορούν να υποστηριχθούν (ανθρώπινοι και οικονομικοί πόροι). Αυτά τα γεγονότα θα πρέπει να τα επιλέξει το Δημοτικό Συμβούλιο και επ’ αυτών να γίνει ο σχεδιασμός της προώθησης τους.

      7. Σημαντικό σημείο ως προς την ωφελιμότητα των πακέτων προώθησης αποτελέι η κοστολόγηση τους με τιμές αγοράς πχ αν προβλέπεται η προβολή μέσω εφημερίδων εθνικής κλίμακας να δίνεται ταυτόχρονα και το ρεαλιστικό κόστος δημοσίευσης , οι συνθήκες κλπ

      8. Για το Πακέτο ‘Επιχειρηματικότητα’ αναφέρεται στο κείμενο διαβούλευσης πως : Θα σχεδιαστεί στη βάση της φιλοσοφίας του καινοτόμου και του δημιουργικού. Η γεωγραφική θέση της πόλης θα αποτελέσει βασική αφετηρία του με στόχο τόσο την προσέλκυση νέων δραστηριοτήτων όσο και την ενίσχυση των υφιστάμενων.
      a. Η φιλοσοφία στην οποία προτείνεται να στηριχθεί ο σχεδιασμός είναι λάθος, καθώς τα δύο στοιχεία αυτά δεν αποτελούν επουδενί τα χαρακτηριστικά που περιγράφουν τις επιχειρηματικές συνθήκες της περιοχής
      b. Θα πρέπει να αναθεωρηθεί η φιλοσοφία και να δείτε και τον δευτερογενή τομέας της μεταποίησης, ειδικά των αγροδιατροφικών προιόντων, που δεν έχετε συμπεριλάβει στο κείμενο διαβούλευσης.


      Ειδική επισήμανση:
      Δεδομένου πως όλα τα προτεινόμενα μότο που θα συνοδεύουν την προτεινόμενη εικόνα της πόλης, εμπεριέχουν την λέξη Ενέργεια,
      θα πρέπει πολύ προσεκτικά και με πολιτική απόφαση του ΔΣ να γίνει η επιλογή της χρήσης της ή μη.
      Την Κοζάνη την γνωρίζουν όλοι σε εθνικό επίπεδο, λόγω της ενέργειας, κυρίως με την αρνητική προδιάθεση του γκρίζου τοπίου και των μαύρων φουγάρων.

      Ευχαριστώ !
      Συνοπτική σχετική κρίση:
      0 (Αδιαφορώ)
    • Τοποθέτηση χρήστη: ΑΛΕΞΙΑ ΛΥΚΟΣΤΡΑΤΗΤετάρτη, 04-02-2015 21.44
      Σε μία πρώτη τοποθέτησή μου σχετικά με το ΣΣΜΕ θα ήθελα να επισημάνω τα εξής:
      1. Δεν εμπεριέχονται στοιχεία σχετικά με τις κλιματολογικές συνθήκες της περιοχής

      2. Δεν εμπεριέχονται στοιχεία σχετικά το κοινωνικό κόστος λειτουργίας της ΔΕΗ

      Σημ. :Με συγκριτικά στοιχεία άλλων πόλεων θα μπορούσε να αλλάξει τη αίσθηση «υποβαθμισμένης» περιοχής και την ενδυνάμωση της αυτοπεποίθησης των κατοίκων καθώς η έντονη εσωστρέφεια τους τροφοδοτείται από την έλλειψή της (αυτοπεποίθησης)

      3. Συγκριτικά στοιχεία που μπορούν να αναδείξουν τις εκπαιδευτικές βαθμίδες και όχι μόνο της τριτοβάθμιας στην περίπτωση αναζήτησης της Κοζάνης ως πόλη στόχο για εσωτερική μετανάστευση αλλά και τις υποδομές υγείας και λειτουργίας χωματερών, ανακύκλωσης και βεβαίως της τηλεθέρμανσης.

      4. Συγκριτική μελέτη κάλυψης αναγκών ψυχαγωγίας ανά ηλικία

      5. Συγκριτική μελέτη ποιότητας κατασκευής οικοδομών

      6. Συγκριτικά στοιχεία διαχείρισης υδάτινων πόρων

      Γενικότερα σκέπτομαι πως η Κοζάνη έχει ποιοτικά χαρακτηριστικά τα οποία θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως όχημα για «μία Σύγχρονη Πόλη Με Έντονη Ενέργεια και Δημιουργικούς Ανθρώπους»
      Συνοπτική σχετική κρίση:
      0 (Αδιαφορώ)
    • Τοποθέτηση χρήστη: Ιωάννα ΚωσταρέλλαΤετάρτη, 18-02-2015 14.49
      Το σχόλιο αυτό αφαιρέθηκε από το συντονιστή
      Συνοπτική σχετική κρίση:
      0 (Αδιαφορώ)
    • Τοποθέτηση χρήστη: Ιωάννα ΚωσταρέλλαΤετάρτη, 18-02-2015 14.49
      Καλή δουλειά στην αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης. Ζητούμενο στην επόμενη φάση είναι να επικεντρωθούμε στο θέμα του branding και όχι τόσο στα σχέδια δράσης, που δεν είναι αντικείμενο του παρόντος έργου.
      Στοιχείο βασικό για την επιτυχία κάθε τέτοιου σχεδίου να μάθουν και να πειστούν πρώτα οι ίδιοι οι κάτοικοι για το τι συμβαίνει στην περιοχή τους. Αναφέρεται στο σχέδιο χαρακτηριστικά “οι κάτοικοι δεν αναγνωρίζουν συγκεκριμένα θετικά χαρακτηριστικά ως σημαντικά”. Θα μπορούσαν λοιπόν εκτός από πληροφορητές, να είναι οι ίδιοι ακροατήριο στόχος, καθώς το word of mouth εξακολουθεί να είναι ένας σημαντικός τρόπος προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών.
      Στο ίδιο θέμα να ληφθεί υπόψη ότι η ατζέντα των κατοίκων έχει εν πολλοίς τεθεί απο την ατζέντα των τοπικών πολιτικών.
      Σε ότι αφορά στα πακέτα, αυτό του πολιτισμού είναι απαραίτητο να συνδεθεί πιο συγκεκριμένα με βάση το νέο κτιριο της Κοβενταρείου που θα είναι landmark και να προκύψουν προτάσεις για ειδικά γεγονότα. Εδώ θα βοηθούσαν συγκεκριμένα case studies με έργα και πόλεις με αναλογίες με την Κοζάνη.
      Κρίσιμη η έννοια της συνέργειας στον τουρισμό με όμορες περιοχές για να προκύψουν συνολικά πακέτα, όπως σε περιπτώσεις Κοπεγχάγης-Μάλμοε, όπου το Μάλμοε σε άλλη δυναμική βέβαια.
      Συνοπτική σχετική κρίση:
      0 (Αδιαφορώ)
    • Τοποθέτηση χρήστη: Δινοπούλου ΒάγιαΤετάρτη, 18-02-2015 15.37
      Το προτεινόμενο μοντέλο μάρκετινγκ και επικοινωνίας για το Δήμο Κοζάνης αποτελεί μια θεωρητική προσέγγιση για τη συνολική εικόνα της πόλης. Το εν λόγω κείμενο μπορεί να αποτελέσει εργαλείο (ως πηγή πληροφόρησης) για τους ειδικούς που δραστηριοποιούνται εξειδικευμένα στο χώρο της οπτικής επικοινωνίας και του σχεδιασμού προϊόντων, συστημάτων, υπηρεσιών και δράσεων.
      Η 1η φάση του Σχεδίου αναπαράγει το θεωρητικό πλαίσιο για τις βασικές έννοιες του μάρκετινγκ σε επίπεδο χωρών και πόλεων. Η χρήση των παραδειγμάτων (Μελέτες Περιπτώσεων) αποτελούν σημαντικό στοιχείο της μελέτης και θα μπορούσαν να κατευθύνουν το προτεινόμενο μοντέλο σε λύσεις και εφαρμογές που λίγο – πολύ έχουν ήδη δοκιμαστεί από παρόμοιες ή μη, πόλεις με την Κοζάνη.
      Η 2η φάση στοχεύει στην αποτύπωση της ιστορικής και τομεακής ανάλυσης (αστικό περιβάλλον, φυσικό περιβάλλον, πληθυσμός, επιχειρηματικότητα και πολιτισμός) για τη πόλη της Κοζάνης. Τα παραπάνω στοιχεία έχουν ειδικό ενδιαφέρον και μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως σημείο έναρξης για τη δημιουργία μιας νέας απτής εικόνας για την Κοζάνη.
      Η προτεινόμενη προσέγγιση για τη νέα εικόνας της πόλης με θέμα «Δημιουργική Πόλη γεμάτη Ενέργεια» είναι μια πρώτου επιπέδου ερμηνεία, αρκετά γενική με αποτέλεσμα να «χωράει» τα πάντα. Θεωρητικά σχεδόν κάθε πόλη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «δημιουργική» χωρίς όμως να προσδιορίζεται κάποιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της, ενώ η λέξη «ενέργεια» πράγματι συνδέεται με την πόλη όμως τόσο με θετικό όσο και αρνητικό πρόσημο, όπως σωστά επισημαίνεται. Στις ομάδες στόχους περιλαμβάνονται οι πάντες αλλά και στα πακέτα προώθησης καλύπτονται όλοι οι τομείς δίνοντας μια αίσθηση του «λίγο απ’ όλα».
      Το κυριότερο στοιχείο στην ολοκλήρωση ενός Στρατηγικού Σχεδίου Μάρκετινγκ είναι η ανάπτυξη στοχευμένων δράσεων και πλήρως εξειδικευμένων πακέτων με σαφώς προσδιορισμένους στόχους και διαδικασίες ελέγχου επίτευξης, αξιολόγησης και επαναπροσδιορισμού. Αυτά όμως παραλείπονται (θα αναπτυχθούν σε επόμενη φάση) με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη αναφορά να παραμένει μια ακαδημαϊκή προσέγγιση χωρίς να προτείνονται απτές και συγκεκριμένες ενέργειες και δράσεις πέρα από μια αρχική συνθηματική προσέγγιση.
      Τέλος, σημαντικό στοιχείο για την επιτυχημένη εφαρμογή του Σχεδίου Μάρκετινγκ είναι και η ιεράρχηση των στόχων με όραμα μεν, αλλά και ρεαλισμό, λαμβάνοντας υπόψη την παρούσα κατάσταση.
      Συνοπτική σχετική κρίση:
      0 (Αδιαφορώ)